Ακολουθήστε μας

10 Πράγματα που θα ήθελε να γνωρίζετε ένα παιδί με αυτισμό

Γράφει η Μαρία Θωμαδάκη,
Εργοθεραπεύτρια

  1. Είμαι παιδί σαν όλα τα άλλα και βρίσκομαι συνεχώς σε εξέλιξη: ο αυτισμός είναι ένα μέρος του εαυτού μου, έχω κι εγώ σκέψεις, συναισθήματα, προτιμήσεις, ιδέες, ταλέντα και όνειρα
  2. Οι αισθήσεις μου είναι εκτός συγχρονισμού: αυτό σημαίνει ότι αξιοθέατα, ήχοι, μυρωδιές, γεύσεις και υφές χωρίς καμία προειδοποίηση μπορεί να είναι επώδυνα για μένα
  3. Δεν είμαι σε θέση να ακούω οδηγίες, όταν μου απευθύνεστε από μακριά (κάπου μέσα στο χώρο) χωρίς να με κοιτάει και να σας κοιτάω. Ελάτε κοντά ώστε να στείλω την προσοχή μου σε σας και μιλήστε μου με απλά λόγια.
  4. Ερμηνεύω τη γλώσσα κυριολεκτικά άρα μη μου μιλάτε με ρητά, ιδιωματισμούς, λογοπαίγνια, συμπεράσματα, μεταφορές διότι με μπερδεύεται.
  5. Προσπαθήστε να επικοινωνήσετε μαζί μου με διαφορετικούς τρόπους- είναι δύσκολο για μένα να σας περιγράψω τι θέλω και δεν έχω τρόπο να περιγράψω τα συναισθήματα μου.
  6. Είμαι οπτικά προσανατολισμένος- δείξε μου πώς να κάνω κάτι και μη μου το λες απλά. Και να είστε προετοιμασμένοι να μου το δείξετε πολλές φορές. Η επαναλαμβανόμενη πρακτική εξάσκηση με βοηθά να μαθαίνω.
  7. Εστιάστε στο "τι μπορώ να κάνω" και ΌΧΙ στο "τι δε μπορώ". Όπως κάθε άτομο έτσι κι εγώ δε μπορώ να μαθαίνω σε ένα περιβάλλον που συνεχώς αισθάνομαι ότι δεν είμαι καλός και δε τα καταφέρνω. Ψάξτε τα δυνατά μου σημεία και θα τα βρείτε.
  8. Βοηθήστε στις κοινωνικές μου αλληλεπιδράσεις: μπορεί να φαίνεται ότι δε θέλω να παίξω με άλλα παιδιά αλλά στη πραγματικότητα δε γνωρίζω πως να ξεκινήσω μια συζήτηση ή να ενταχθώ στο παιχνίδι.
  9. Προσπαθήστε να προσδιορίσετε τι προκαλεί τις "καταρρεύσεις μου- εκρήξεις θυμού". Είναι πιο επώδυνες για μένα απ' ότι για σας. :Αυτό συμβαίνει διότι μια από τις αισθήσεις μου έχει πάθει υπερφόρτωση ή επειδή έχω ξεπεράσει το όριο των κοινωνικών μου δυνατοτήτων. Αν μπορείτε να καταλάβετε τις αιτίες των καταρρεύσεων μου τότε αυτές μπορεί να αποφευχθούν.
  10. Αγαπήστε με για αυτό που είμαι και όχι γι αυτό που προσδοκάτε να γίνω. Δεν επέλεξα εγώ τον αυτισμό γι' αυτό χρειάζομαι καθημερινή υποστήριξη και καθοδήγηση, δείτε τον αυτισμό μου σαν μια διαφορετική ικανότητα και ΌΧΙ αναπηρία. Να ξέρετε ότι βασίζομαι σε εσάς και είστε το θεμέλιο για την επιτυχία μου!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου