Ακολουθήστε μας

Παιχνίδια για ενδυνάμωση της συγκέντρωσης

Γράφει η Γωγώ Θωμαδάκη
Εργοθεραπεύτρια

"Την ώρα της προπόνησης χαζεύει", προπονητής
- "Αν τον ρωτήσω που βρισκόμαστε συνήθως δεν ξέρει να μου απαντήσει", δασκάλα
- Διαβάζει για λίγο και μετά χρειάζεται να της λέω συνέχεια να συνεχίσει", μητέρα


Αυτές είναι πολύ συνηθισμένες παρατηρήσεις που συχνά μεταφέρονται σε έναν εργοθεραπευτή, όταν αναλαμβάνει παιδί με δυσκολίες στη συγκέντρωση του.
Αυτά είναι μερικά παιχνίδια που μπορούν όλοι οι γονείς να παίξουν με τα μικρά πλασματάκια τους που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη συγκέντρωσή τους.

  1. Μουσικές καρέκλες: Είστε όρθιοι γύρω από μια καρέκλα. Μόλις ξεκινήσει η μουσική ξεκινάτε να τρέχετε γύρω από αυτήν. Μόλις σταματήσει κάθεται στην καρέκλα ο πιο γρήγορος. Το παιχνίδι αυτό μπορεί να διαμορφωθεί και με περισσότερες καρέκλες (τόσες καρέκλες όσο και τα άτομα) αφαιρώντας μια καρέκλα σε κάθε γύρω. Νικητής είναι αυτός που θα καθίσει πρώτος στη καρέκλα. 
  2. Μια καλή ιδέα για το παραπάνω παιχνίδι είναι να αφαιρούνται οι καρέκλες χωρίς να υπάρχει νικητής. Τα παιδιά πρέπει απλά να σκεφτούν τρόπους ώστε να καθίσουν όλα στις καρέκλες. 
  3. Ζητήστε από το παιδί να ξεκινήσει να τρέχει ή να περπατάει. Μόλις ακούσει κάποιο ηχητικό μήνυμα (παλαμάκια, σφύριγμα, stop, κλπ) πρέπει να σταματήσει αμέσως.
  4. Ζητήστε από το παιδί να ξεκινήσει να τρέχει ή να περπατάει. Μόλις δει κάποιο οπτικό ερέθισμα (ένα αντικείμενο μέσα από το δωμάτιο, το οποίο θα είναι το ίδιο κάθε φορά)  πρέπει να σταματήσει αμέσως
  5. Σπασμένο τηλέφωνο: μιλήστε στο παιδί ψιθυριστά και στη συνέχεια ζητήστε του να σας πει τί άκουσε.
  6. Ώρα για ζωάκια. Ζητήστε από το παιδί να περπατήσει. Μόλις χτυπήσετε παλαμάκια πρέπει να γίνει γάτα, μόλις του δείξετε ένα αντικείμενα πρέπει να γίνει φίδι. Η άσκηση προσαρμόζεται ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού. 
  7. Βάλτε σε μια σειρά κουμπιά με διαφορετικά χρώματα. Στη συνέχεια τα αποσύρετε, κάνετε μια ερώτηση στο παιδί (πχ τι έφαγε για μεσημεριανό, με ποιον έπαιξε στο διάλειμμα κλπ) και μετά ζητήστε από το παιδί να τα ξανά βάλει με την ίδια σειρά. 
  8. Ζητήστε από το παιδί να βρει από τα παραμύθια του ή από περιοδικά αντικείμενα με κόκκινο χρώμα, ζώα με 4 πόδια, φατσούλες χαρούμενες, κλπ.
  9. Κρατάει το παιδί στο χέρι του ένα μολύβι, μια γόμα και μια ξύστρα. Όταν σηκώσετε το χέρι σας ψηλά πρέπει να σας δείξει το μολύβι, όταν κατεβάσετε το χέρι σας πρέπει να σας δείξει τη γόμα, όταν δείχνετε 2 δάχτυλα ανοιχτά πρέπει να δείξει τη ξύστρα. 
  10. Έχει το παιδί στο τραπέζι μια σειρά από κουμπιά. Πρέπει να βάλει μέσα στο κορδόνι τα κουμπιά με τη σειρά που θα του πείτε (πχ κόκκινο, πράσινο, κίτρινο). Θα πρέπει όμως να πείτε τη σειρά χωρίς να περιμένετε να τα βάλει. Η άσκηση προσαρμόζεται ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού. Ζητήστε του να ζωγραφίσει 
  11. Σχεδιάστε στο παιδί 3 αγαπημένα του αντικείμενα (πχ αμάξι, μπαλόνι, τρένο). Ζητήστε του να ζωγραφίσει με κόκκινο το αμάξι, με κίτρινο το μπαλόνι και με πράσινο το τρένο. Η άσκηση προσαρμόζεται ανάλογα με τις δυνατότητες του παιδιού.


ΚΑΛΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου