Ακολουθήστε μας

Συνηθέστερα λάθη και δυσκολίες παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας όσον αφορά το λόγο τους

Γράφει η Κατερίνα Χρυσουλάκη,
Λογοθεραπεύτρια

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι η πλειοψηφία των παιδιών ηλικίας 3-5 ετών παρουσιάζουν δυσκολίες στην άρθρωση και την φωνολογία. Με άλλα λόγια τα περισσότερα παιδιά δεν μιλούν καθαρά είτε επειδή δεν μπορούν να πουν ορισμένα γράμματα και ήχους, είτε επειδή αλλοιώνουν τους ήχους αυτούς. Επιπλέον, μπορεί να αλλάζουν την σειρά των συλλαβών ή να παραλείπουν συλλαβές κυρίως τις πολυσύλλαβες λέξεις (χωλημένος αντί στεναχωρημένος).


Μια ακόμα δυσκολία που μπορεί να παρουσιάσει ένα παιδί προσχολικής ηλικίας ή σχολικής ηλικίας είναι η διαταραχή στη ροή ομιλίας δηλαδή, ο γνωστός τραυλισμός ή αντίθετα ταχυλαλία. Σε αυτή την περίπτωση, σημαντικό παράγοντα παίζει η ηλικία της εμφάνισης της διαταραχής, το εύρος και η διάρκεια αυτής.

Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις όπου τα παιδιά χρειάζονται ενίσχυση σε περισσότερους γνωστικούς τομείς, όπως το λεξιλόγιο, τη δομή των προτάσεων, τη κατανόηση, την περιγραφή κλπ. Φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε και τον τομέα της εργοθεραπείας, καθώς ολοένα κα περισσότερα παιδιά παρατηρούνται με διάσπαση προσοχής και αδυναμία στη λεπτή και αδρή κινητικότητα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου